Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 17. februar 2010

Gårsdagens lunch...

Jeg har så utrolig kjekke og hyggelige kollegaer. De hadde med så fantastiske gaver til meg at jeg blei både rørt og takknemmelig. Vi koste oss med fiskesuppe og varmt brød, dyppet i olivenolje med balsamico. Kake- og søtmonsen meg hadde jo også laget kaker. Benytter enhver anledning og unskyldning til å få spist kake....


Her er oppskriften på fiskesuppen. Den kommer egentlig fra bladet Maison Mat&Vin
400 gr fisk
100 gr rensede reker
100 gr blåskjell uten skjell
2 gullerøtter i fyrstikkstaver
1 liten grovhakket løk
1 liten purre i tynne skiver
200 gr sellerirot i små terninger
1 ltr fiskekraft (jeg bruker vann og 3 terninger Toro fiskebuljong)
4 ss hvetemel
5 ss smør
2 dl fløte
0,5 dl creme frech
Smelt smør og mel i gryten og spe med fiskekraft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar