Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 4. februar 2010

Ettermiddagskaffe




Etter middagen i dag, så slo vi til med kaffe og kake kun for oss selv. Jeg skal servere kake til gjester med cølliaki om to uker og prøvde denne kaken uten mel. Min oppskrift har mel, men det kuttet jeg ut. Det gikk kjempefint.Det er opprinnelig kake med kokosbunn, gul krem,svisker og kremfløte. Jeg har byttet ut sviskene med rips fra frysen. Vi hadde så mye rips i hagen i sommer og fryste noe. Nå kommer de godt med. Kaken får en veldig frisk smak med rips i steden for svisker.


4 eggehviter
2 kp sukker
2 kp kokos
Pisk eggehviter og sukker til stiv marengs, bland så i kokos.

160 grader varmluft, ca 30 min, 24 cm form

Krem:
4 eggeplommer
1 dl fløte
100 g sukker
1 ts vaniljesukker
Dette kokes ved svak varme til det tykner.

Fordel fyllet oppå kaken og legg rips på toppen. Pynt kaken med pisket krem.