Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 31. januar 2010

Strevet med å få tatt dette bilde i dag. Heldigvis har jeg gode hjelpere i min bedre halvdel og min datter. Begge måtte trå til på hver sin måte. Bildet skulle skrives ut og jeg har nå limt det inn i min nye fine oppskriftsbok som jeg håper skal få en fin og koselig look. Forresten, biscottiene er kjempegode og her er oppskriften:

300 g mandler og pistasjkjerner
2 ss sitronskall
200 g smør
3 dl sukker
4 ts vaniljesukker
2 egg
7 dl hvetemel
2 ts bakepulver


Smør og sukker røres hvitt og tilsett egg. Ha i sitronskall og sikte i det tørre. Tilsett så hakkede nøtter. Trill ut pølser og legg dem på bakepapir. Klem dem litt flate. Stekes på 200 gr i 15 min. Ta brettet ut av ovnen og skjær pølsene i skiver. Sett kakene på høykant og tørk dem i ovnen på 50 gr i ca 45 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar